Machiny Wojenne – WvW

Machiny wojenne:

Wyróżniamy dwa rodzaje machin wojennych – ofensywne (atak) i defensywne (obrona). Machiny te mogą być używane tylko przez osoby z drużyny (czerwona, niebieska, zielona), która je stworzyła. Kiedy ich użyjesz zmienią się Twoje skille podstawowe na pasku umiejętności. Przeciwnicy mogą atakować, niszczyć i zniszczyć te obiekty, jednakże Ty możesz je odbudować. Broń oblężnicza to machiny wojenne, które mają siać olbrzymie zniszczenia. Wysoki koszt budowy oraz brak dużej odporności na zniszczenia konstrukcji tych urządzeń nie przemawia wszystkim do gustu, jednakże ten, który zdecydował się zbudować jakiś obiekt rozpętywał prawdziwe zniszczenie siejąc śmierć dookoła niczego nie spodziewających się graczy – niszczy mury, bramy, fortyfikacje i wrogów. Jeśli chcesz zacząć zabawę musisz odwiedzić Siegemastera w swoim Spawn Poincie. Możesz tam kupić Blueprints – plany budowy danej maszyny za złoto bądź za zdobywane podczas rozgrywki Badges of Honor bądź Karmę. Zapamiętać trzeba, że nie można przemieszczać żadnych machin wojennych pomijając Golem Siege, tak więc zastanów się w którym miejscu zbudować machinę. Kupując plany budowy i klikając na nie dwukrotnie będziesz mógł myszką wybrać lokalizację budowy. Twoi koledzy mogą pomóc Ci w budowie dokładając różne surowce.

Ofensywne machiny wojenne:

Siege Golem – Jest to najdroższa dostępna broń w WvW i jedyna, która może się przemieszczać. Wejdź do ciała zbudowanego wcześniej mechanicznego golema by niszczyć wszystko potężnymi ciosami. Golem ten kosztuje jedną sztukę złota 1 bądź 40 Badges of Honor . Aby go zbudować trzeba posiadać 100 sztuk supply (zasobów). Jego moc wykorzystuje się głównie do niszczenia bram. Jest to pewnego rodzaju taki mount, którym można się przemieszczać przebywając w jego wnętrzu. Jedynym przykrym minusem tego jest fakt, że gdy golem zostanie zniszczony (a nie może zostać uzdrowiony) gracz znajdujący się w środku zostaje powalony (status downed). Jest też bardzo powolny.

Jego umiejętności to:

1. Punch – Uderz potężnym ciosem w cel.
Zasięg: 225 Odnowa: Brak

2. Whirling Assault – zakręć swoim ciałem by wytworzyć wir, który odepchnie wrogów. Przydatny do odpychania wrogów spod atakowanych bram bądź do rozproszenia na pewną chwilę dużej grupy przeciwników).
Zasięg: 900 Odnowa: 12s

3. Shield Bubble – uwolnij siłę swojego pancerza wytwarzając obronną bańkę. Przydatna bańka chroni przed atakami bądź zalaniem oleju z murów i bram.
Zasięg: 1.000 Odnowa: 30s

4. Pull – Wykorzystaj swoje moce by przyciągnąć do Ciebie ofiarę. Przydatne ponieważ golem na odległość nic nie wskóra, ale gdy przeciwnik dostanie się pod potężną pięść machiny wojennej będzie miał nogi jak z waty.
Zasięg: 800 Odnowa: 30s

5. Eject – Opuść pancerz golema.

Arrow cart – Jest to wóz strzelniczy, kosztuje 4 silver bądź 2  Badges of Honor. By ją zbudować trzeba posiadać 30 sztuk surowca. To śmiercionośna wyrzutnia pocisków, która potrafi okryć dany punkt gradem ostrych jak brzytwa strzał. Zakres ataku jest dość mały, a pociski nie są skuteczne w niszczeniu bram jak i murów. Jednakże warto zabrać Arow Cart w wąskie przejścia, chociażby przed bramy, by wystrzelać wrogów chcących przedostać się do środka zmuszając ich do odwrotu, bądź strącić przeciwników z murów. Świetnie sprawdzi się tam gdzie jest spora grupka wrogów bo Arrow Cart potrafi narobić rabanu! Są one niewrażliwe na siły naziemne, jednakże zniszczyć je mogą trebusze. Chcesz coś bronić? Wystaw tą machinę na środek i spraw by była sennym koszmarem dla pobliskich wrogów. Jako Guardian bądź Engineer nie możesz odbić pocisków używając Magnetic Shield czy Guardian Bubbles ponieważ są one efektem AoE a nie pociskami. Jedynie elementalista swoim deszczem meteorytów potrafi stargetować wyrzutnię.

1. Fire – Wystrzel pociski w wyznaczone miejsce.
Zasięg: 2,500 Odnowa: 3s

2. Fire Crippling Arrows – Wystrzel pociski w wyznaczone miejsce. Strzały, które upadają we wroga okulawiają go.
Zasięg: 2,500 Cripple: ?s Odnowa: 9s

3. Fire Barbed Arrows – Wystrzel pociski w wyznaczone miejsce. Strzały, które upadają we wroga wykrwawiają go.
Zasięg: 2,500 Bleeding: ?s Odnowa: 9s

Trebuchet Jest to ogromny, zabójczo morderczy trebusz. Koszt zakupu planów budowy tej machiny to 16 silver bądź 8 Badges of Honor , do budowy potrzeba 100 sztuk surowca. Głównym zadaniem Trebuszy jest sianie zamętu, okropnych zniszczeń wśród wrogów i ich obiektów. Są to machiny z dalekim zasięgiem maksymalnie 10,000! Machinę tę można obracać, niestety jest to bardzo powolna operacja. Za pomocą Trebusza można niszczyć wszelkiego rodzaju obiekty, jak bramy, mury, inne machiny wojenne czy też zatruć wszystkich dookoła puszczając trująca chmurę itp. Im wyżej wzniesiesz trebusz, tym lepsza będzie wydajność machiny – większy zasięg i lepsza widoczność.

1. Turn Left – Przytrzymaj by Trebusz obrócił się w lewo.

2. Fire – Kliknij aby wystrzelić, przytrzymaj aby wystrzelić dalekosiężny pocisk.
Zasięg: 10,000 Odnowa: 5s

3. Turn right – Przytrzymaj by Trebusz obrócił się w prawo.

4. Load Tainted Cows – Załaduj do Trebusza rozkładające się ciała krów, wystrzel je by w miejscu upadku powstała chmura trucizny.
Zasięg: 10,000 Odnowa: 10s

4. Load Explosive Shot – Załaduj do Trebusza strzały i pociski, wystrzel je by w miejscu upadku powstał wybuch raniących wrogów.
Zasięg: 10,000 Odnowa: 10s

 

Catapult  – Wymagane do budowy jest 50 sztuk surowca, koszt zakupu planów to 8  bądź 4 Badges of Honor . Dobry wybór, jeśli planujesz powalać mury i niszczyć bramy, katapulty mają większy zasięg niż Arrow Cart więc mogą efektywnie posłużyć do zadania ran dużym grupom przeciwników. Możesz naładować dwa rodzaje amunicji, Boulder – wielki kamień, bądź Gravel - gromadę odłamków skalnych.  By strzelać w odpowiednie miejsce trzeba poćwiczyć refleks, im dłużej trzymamy (ładujemy) daną umiejętność tym dalej dany rodzaj amunicji poleci.

1. Turn Left – Przytrzymaj by Katapulta obróciła się w lewo.

2. Fire – Kliknij aby wystrzelić, przytrzymaj aby wystrzelić dalekosiężny wielki kamień bądź gromadę odłamków.
Zasięg: 4,000 Odnowa: 5s

3. Turn right – Przytrzymaj by Katapulta obróciła się w prawo.

4. Load Gravel/Boulder – Załaduj do katapulty rozkładające się ciała krów, wystrzel je by w miejscu upadku powstała chmura trucizny.
Odnowa: 10s

 

Ballista – Są to bardzo szybkie maszyny, z których można wystrzelić ogromne strzały mogące przebić wroga na wylot. By je zbudować potrzeba 20 sztuk surowca, kosztują 6 bądź 3 Badges of Honor . Machiny te są przydatne do obrony murów i bram a również do ich podbijania. Wystrzał wymaga celu tak więc przed budową zaplanuj dokładnie gdzie ją postawić. Balisty bardzo szybko przeładowują swą broń więc można z nich zrobić dobry pożytek.

1. Fire – Wystrzel ogromną strzałę z balisty wprost w nadchodzących wrogów, zadaj podwójne obrażenia machinom oblężniczym.
Zasięg: 3,000 Odnowa: 2s

2. Fire Shattering Bolt – Wystrzel ogromną strzałę z balisty wprost w nadchodzących wrogów, pozwól by drzazgi wbiły się w ich ciała by mogli się wykrwawić.
Zasięg: 3,000  Bleeding: ?s Odnowa: 10s

3. Fire Reinforced Shot – Wystrzel ogromną wzmocnioną strzałę z balisty wprost w nadchodzących wrogów, zadaj podwójne obrażenia machinom oblężniczym.
Zasięg: 3,000 Odnowa: 40s

Flame Ram – To maszyna krótkiego zasięgu przeznaczona głównie do zadawania ogromnych obrażeń w celu zniszczenia przede wszystkim bram. Ten „Płomienny Taran” to machina, do budowy której potrzeba 40 sztuk surowca, kosztuje 4 bądź 2 Badges of Honor . Machina ta to ogromny młot niszczący cel przed sobą, więc budować go należy tuż przy bramie, dodatkową opcją tego obiektu są możliwości podpalenia i odepchnięcia wrogów. Niestety jest to machina o bardzo niskiej odporności na ataki tak więc trzeba mieć na nią szczególną uwagę przede wszystkim na olej wylewany z murów i bram.

1. Ram – Trzaśnij potężnym ciosem w cel, zadaj podwójne obrażenia bramom i odepchnij przeciwników.
Zasięg: 360 Odnowa: Brak

2. Flame Blast – Roznieć ogień dookoła machiny i podpal wrogów.
Zasięg: 450 Burning: 2s Odnowa: 15s

Defensywne machiny wojenne:

Aby zbudować defensywną broń oblężniczą, potrzebne są dodatki strukturalne i zasoby. Są dwa rodzaje strukturalnych dodatków – te, które ulepszają mury fortec, oraz te, które dodają dodatkowe struktury. Wszystkie te ulepszenia można kupić u NPCa – Kwatermistrza – ulokowanego w pobliżu składu zapasów. Dodatki strukturalne w trakcie budowy pochłaniają zasoby i są budowane przez robotników NPC.

Każdy obóz ma swój własny skład zapasów i wysyła karawanę, by dostarczała zasoby wieżom i warowniom. Jeśli zużyjesz wszystkie zapasy ze składu, będziesz musiał odeskortować kolejną karawanę, aby uzyskać ich więcej.

Istnieją 3 możliwości dodatków strukturalnych. Można dzięki nim zbudować:

Boiling Pots Of Oil – Są to kotły wypełnione gorącym olejem, stawiane na szczytach bram i murów. Są doskonałe przeciwko wcześniej wspomnianym Flame Rams. Wystarczy, że pod bramą zbiegła się grupa przeciwników by skutecznie wykorzystać potencjał tego obiektu. Wylej wrzący olej wprost na głowy wrogów zadając duże obrażenia.

1. Pour Oil – Wylej gorący olej na wrogów.
Zasięg: 600 Odnowa: 3s

2. Pour Tar – Wylej gorącą smołę na wrogów.
Zasięg: 600  Odnowa: 10s

Cannon – Armata, jest to broń defensywna, budowana na murach fortyfikacji posiadająca całkiem niezły zasięg. Armata może posłużyć do obrony obiektów, posiada możliwość zadawania dużych obrażeń jak i dodatkowych umiejętności jak zamrażanie bądź wykrwawianie wrogów.

1. Fire – Wystrzel kulę armatnią w wybrane miejsce by wybuchła.
Zasięg: 3,750 Odnowa: 3s

2. Fire Grapeshot – Wystrzel grudę śrutu by wykrwawić wrogów.
Zasięg: 3,750  Odnowa: 10s

3. Fire Iceshot – Wystrzel lodowy granat, który zamrozi wrogów w danym obszarze.
Zasięg: 3,750  Odnowa: 20s

Mortar - Moździerz, to długodystansowa broń, która pomaga bronić wszelkie obiekty. Można załadować do niego dwa rodzaje amunicji, wybuchające odłamki oraz podpalające pociski. Wybuchające odłamki sprawią, że w miejscu wybuchu powstanie chmura dymu, która po chwili zniknie, zaś podpalające pociski sprawią, że w miejscu wybuchu powstanie chmura ognia, która utrzyma się chwilę dłużej.

1. Turn Left – Przytrzymaj by Moździerz obrócił się w lewo.

2. Fire Exploding Shells / Fire Incendiary Shells – Wystrzel eksplodujące odłamki bądź podpalające pociski.
Odnowa: 5s

3. Turn right – Przytrzymaj by Moździerz obrócił się w prawo.

4. Load Incendiary Shells / Load Exploding Shells – Załaduj do Moździerza podpalające pociski bądź eksplodujące odłamki.
Odnowa: 10s